عوامل موثر بر فروش اینترنتی
عوامل موثر بر فروش اینترنتی

عوامل موثر بر فروش اینترنتی


پیشرفت تکنولوژی و بکارگیری اینترنت موجب رونق کسب و کار اینترنتی گشته است. در واقع می توان گفت بازاریابی دیجیتال ستون فقرات هر کسب و کار موفقی است. اگر تمایل به رشد روزافزون کسب و کار خود دارید باید به معرفی برند و محصولاتتان در فضای مجازی بپردازید تا در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار گیرد.

برخی از عوامل تاثیرگذار بر فروش اینترنتی به شرح زیر می باشد:

محتوای وب سایت

در زمان نوشتن مطالب وب سایت توجه کنید که محتوای مطالب بر اساس دانش روز دنیا و دقیق باشد زیرا محتوای غیر علمی و نادرست باعث دلسری مخاطب شده و تاثیر منفی در او ایجاد می کند.

سرعت وب سایت

در صورتیکه از تصاویر به تعداد زیاد و با حجم بالا در وب سایت خود استفاده کنید زمان زیادی صرف بارگذاری این اطلاعات می شود که ممکن است از حوصله کاربر خارج بوده و اقدام به ترک وب سایت نماید. از این رو توصیه می شود تا حد امکان از تصاویر بهینه در وب سایت خود استفاده کنید.

مطالب آموزشی

وجود بخشی تحت عنوان مطالب آموزشی، حاوی مقالات ارزشمند و آموزش های تصویری تاثیر بسزایی در جذب مخاطب و وفاداری او به وب سایت شما دارد، این عامل موجب جذب بازدید کننده و در نتیجه تبدیل او به خریدار می شود.

رعایت اصول طراحی وب سایت

وب سایت به عنوان ویترین فروشگاه در فضای مجازی است، بنابراین با ارائه وب سایت حرفه ای با محتوای جذاب و ظاهر گیرا که موجب سهولت کار کاربرانشود می توان ذهنیت مثبتی در بازدیدکنندگان ایجاد کنید، همچنین توجه نمایید نحوه نوشتن مطالب با رنگ و علائم خاص نیز برای مخاطب جذابیت ایجاد می کند

پشتیبانی آنلاین

پاسخگویی به مشکلات و چالش های به وجود آمده برای کاربران بسیار ارزشمند است، در صئرتی که این امکان بصورت 24 ساعته باشد تاثیر فوق العاده ای در جلب رضایت کاربران دارد.

نظرسنجی از مشتریان

در صورتیکه کاربران نظرات، انتقادات و پیشنهاداتشان را در وب سایت ثبت کنند می توان از تجارب آنها بهره مند شد و این امر تاثیر بسیار خوبی در پیشبرد اهداف دارد. زیرا با اطلاع از شرایط برای حفظ نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف تلاش می کنید.

دسته بندی ها : دیجیتال مارکتینگ ,

دیدگاه