سئو و ضرورت آن
سئو و ضرورت آن

سئو و ضرورت آن


Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جست و جو ، یک روند بسیار مناسب مطابق استانداردهای گوگل برای بهتر دیده‌شدن یک وب‌سایت در نتایج یک موتور جستجو است. معمولاً وب‌سایت‌هایی که بهترین رتبه ها را در صفحه نتایج جستجو دارند، بازدیدکنندگان بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند که ثمره آن جذب مشتری بیشتر می باشد.

کارشناسان بازاریابی اینترنتی، چگونگی کار کردن موتورهای جستجو، عناوین جستجو شده توسط کاربران، کلمات کلیدی تایپ‌شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

در خلاصه‌ترین تعریف «سئو» را می‌توان به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و مناسب سازی آن برای بازدیدکنندگان دانست.

موتورهای جستجو و عملکرد آنها

موتورهای جستجو با استفاده از کلمهٔ کلیدی (کلیدواژه) که در واقع توضیحی کوتاه دربارهٔ اطلاعات مورد جستجو در اینترنت همی باشد، وب سایت های گوناگونی را به بازدید کنندگان نشان می دهد. کلمه کلیدی باید تا آنجا که ممکن است کوتاه، جزئی، قابل فهم و دقیق باشد.

اصلی‌ترین وظیفهٔ موتورهای جستجوی وب، ارائهٔ بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج به کاربران است. از این رو برای آنکه بتوانند به درخواست‌ها و جستجوهای کاربران پاسخ مناسبی بدهند باید خزیدن در وب‌سایت‌ها و ایندکس کردن صفحات را انجام دهند.با این کار، موتورهای جستجو می‌توانند وب‌سایت‌هایی که دارای بیشترین ارتباط معنایی با کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر هستند در رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجو قرار دهند.

از جمله آیتم‌هایی که به سئو سایت مربوط می‌شود، می‌توان به بهینه‌سازی متا و کلمات کلیدی سایت، طراحی و واکنش گرا بودن قالب سایت، لینک‌های معتبر، محتوای به‌روز و منحصربه‌فرد و سرعت بارگذاری سایت اشاره کرد که با بهبود این موارد می‌توان رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کرد.

دسته بندی ها : آموزشی ,
برچسب ها : سئو ,

دیدگاه