سئو داخلی سایت
سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت


منظور از سئو داخلی، رعایت اصول و بکارگیری ابزار ها و تکنیک ها در محیط داخلی وب سایت است. برای این منظور به طرح و بررسی برخی از موارد موثر در بهینه سازی داخلی سایت می پردازیم:

  • عنوان صفحه
  • استفاده هوشمندانه از متاتگ‌ها
  • انتخاب و به کارگیری زیرکانه کلمات کلیدی و تگ های هدینگ
  • بکارگیری تصاویر و ویدیو های متناسب
  • تعداد و کیفیت لینک داخلی 
  • ثبت محتوای با کیفیت
  • استفاده از قالب‌های رسپانسیو
  • افزایش سرعت بارگذاری صفحه
  • پرهیز از ثبت محتوای تکراری
  • بهینه سازی URL
  • ...

 

 

عنوان صفحه و متاتگ ها

عنوان صفحه و توضیحات متا از مهمترین عوامل تاثیرگذار در جستجوی صفحات می باشد زیرا کاربران بر این اساس وب سایت را انتخاب کرده و از آن بازدید می کنند. در واقع نتایج به دست آمده از موتور های جستجو شامل عنوان وب سایت و در زیر آن توضیحات متا که توصیف کننده موضوع اصلی وبسایت است را نشان می دهد.

عنوان هر بخش و هدینگ ها

از عنوان ها و هدینگ ها به صورت سلسله مراتبی استفاده کنید، یعنی برای عناوین مهمتر از h1 و به همین ترتیب برای عناوین با کمترین اهمیت از h6 استفاده نمایید.

بهینه سازی تصاویر

تصاویر به کار رفته در وب سایت ها موجب جذب بازدید کنندگان از طریق جستجوی تصاویر در موتورهای جستجو می شود. به همین دلیل بکارگیری تصاویر منحصر به فرد و با حجم کم از مواردی است که در این شرایط باید رعایت شود.

در این راستا از تگ Alt یا متن جایگزین، برای درک بهتر موتور جستجو از تصویر، استفاده نمایید. همچنین ابعاد تصاویر متناسب با قالب سایت باشد تا با استفاده از قابلیت ریسپانسیو آن در دستگاه های گوناگون بدون عیب و نقص نمایش داده شود.

تعداد و کیفیت لینک داخلی

موتور های جستجو در زمان بررسی محتویات صفحه لینک های خروجی را چک می کنند و در صورت ارتباط درست و با کیفیت با وب سایت های دیگر اعتبار بالایی برای سایت تحت بررسی در نظر می گیرند. توجه نمایید که تعداد بیش از حد لینک های خروجی و نامرتبط بود آنها موجب کاهش کیفیت و اعتبار وب سایت می گردد.

کیفیت محتوای صفحات

برای بهبود کیفیت محتوای سایت، کلمات کلیدی ارزشمند و مناسب حوزه کسب و کار خود را انتخاب و از آنها در ابتدای مطالب و با تعداد دفعات تکرار کافی استفاده نمایید. در صورتی که محتوای وب سایت به روز نشود و یا مطالب آن  فاقد کیفیت لازم باشد نو ایندیکس شده و این امر موجب کاهش رتبه در موتورهای جستجو می گردد. لازم به ذکر است که برای درج محتویات، نظرات و اولویت های کاربر را در نظر گرفته و از توضیحات اضافه بپرهیزید.

بهینه سازی URL

علاوه بر موارد گفته شده، بهینه سازی باید در ساختار URL نیز صورت گیرد. پیشنهاد می شود برای رسیدن به این هدف از دسته بندی صفحات استفاده شود تا موتورهای جستجو ساده تر و سریعتر به هر یک از صفحات دسترسی داشته باشندBreadcrumbs نیز به موتور های جستجو کاربران برای درک بهتر ساختار وب سایت یاری می رساند.

دسته بندی ها : آموزشی ,
برچسب ها : سئو ,

دیدگاه